Pour la fête des mères jusqu'au 25 mai, -20% de réduction sur les prix affichés !!!

Politique de retour

Droit de rétractation et retour des produits

Conformément à l’article L.121-20 du Code de la Consommation, pour toute opération de vente à distance, l’acheteur dispose d’un délai de 14 jours à compter de la livraison de sa commande pour effectuer le retour du produit au vendeur, pour échange uniquement, sans pénalités à l’exception des frais de retour qui restent à la charge de l'acheteur (voir modalités ci-dessous).

- Le ou les articles achetés par le client doivent être en parfait état, bien emballés et ne devront présenter ni rayure, ni tache ou autres défauts.
Notre contrôle qualité vérifie soigneusement toutes nos créations avant envoi de la commande.

-  Les photos des bijoux présentés sur notre site ne sont pas contractuelles : Chaque pierre est unique. Les bijoux envoyés peuvent donc présenter des nuances différentes de ceux proposés en photo sur le site. Aucun échange ne sera fait sur invocation de ce motif.  

- Important : Nos bijoux ne doivent pas être mis en contact avec l’eau ou des produits corrosifs et ne seront donc pas échangés dans ce cas là.

- Aucun échange ne sera pris en considération si un article arrivant cassé n'a pas été déclaré à Hirondelle bijoux sous 5 jours suivant la réception de la commande.

- Concernant les commandes spéciales, aucun remboursement ne sera accepté par Hirondelle bijoux.

- Dans le cas où la dimension choisie au poignet ou au doigt, ne correspondrait pas, Hirondelle bijoux s’engage à procéder à l’échange dans la limite des stocks disponibles.

- Avant tout retour, une demande de photo du ou des produits achetés par le client sera exigée, afin de voir si le ou les articles reçus remplissent bien toutes les conditions de retour.
Après acceptation de retour de la part de Hirondelle bijoux, l’acheteur aura le choix du transporteur (La Poste ou autre) et devra fournir un numéro de suivi à envoyer par mail à hirondellebijoux@gmail.com.


Our Return Policy in short
  • Contact Hirondelle before returning any items.
  • You can return the product within 14 days of delivery.
  • The product must be in new condition.
  • To avoid any Customs charges please clearly mark the package « RETURNED GOODS »
  • Want to switch to another size of the same product? You can do that, just contact us.
  • Want to switch to another product? You can do that, just contact us.
  • If a package is unclaimed you might have to pay a handling fee.

Return Policy

Please contact Hirondelle before returning any items.

It is appropriate that the consumer controls the delivery to verify that this is accurate and error free. At the complaint, the customer contacts Hirondelle and gives information relevant and the reason for complaint.

Return Conditions

You can return the product within 7 days of delivery. The product must be in new condition. If the product is ruined or used the product shall not be refunded. Make sure to include contact information with the return and if possible, please provide us with a tracking number. Hirondelle suggests you get a receipt and a package ID for the return from the delivery service, as it makes it easier to follow the return shipment if needed.

Hirondelle will make a refund of eligible returns. If you paid by invoice, we will need a bank account number to transfer the money back to. The easiest way is to e-mail it to us along with a brief description of your case.

Returning A Package

If a returned item is shipped international, please clearly mark the package 'RETURNED GOODS', to avoid any Customs charges. Hirondelle is NOT responsible for any return Customs charges made. Any charges incurred are the responsibility of the customer.

Want to switch to another size of the same product?

E-mail us, provide your customer information, and tell us you will send back the product and the size you wish to receive in exchange.

Want to switch to another product?

Return the product you have received and send us an e-mail telling us which product you want instead.

Transport Damage

If the product is lost or you, upon receiving, notice that the item has been damaged during transport, you should immediately report this to us.

Unclaimed Packages

For packages that are not cashed at your post office within 14 days, Hirondelle reserves the right to charge you a handling fee to cover return shipping and freight companies' administrative costs.

All enquiries: hirondellebijoux@gmail.com